Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Apel do władz województwa lubuskiego o odbudowę portu pasażerskiego w Tomaszowie

Naprawmy i otwórzmy kolejny port pasażerski w województwie lubuskim. Ten port lotniczy znajduje się w pobliżu Żar i Żagania. 


To aż trudne do uwierzenia, ale na Ziemi Lubuskiej tylko jedno lotnisko oferuje podróżnym utwardzony pas startowy. Pora to zmienić, i naprawić nieużywane lotnisko poradzieckie koło Żar i Żagania.

Port lotniczy Żary- Żagań obsługiwałby południową część województwa lubiskiego, rozwijające się trójmiasto Żary- Żagań- Szprotawa. W celu ożywienia lotnictwa pasażerskiego naprawionoby dawne lotnisko w Tomaszowie koło Żagania. Odbudowanoby pas startowy o wymiarach 2500 na 45 metrów. Jest to zdewastowane, dawne lotnisko wojskowe. Zachowane są resztki betonowego pasa startowego i dróg kołowania. Lotnisko naprawionoby i jak najniższym kosztem przystosowano do użytkowania. Powstałby tu port lotniczy Zielona Góra- Żary w Żaganiu.

Kosztem kilkunastu mln PLN wzniesionoby mały terminal pasażerski mieszczący 33 osoby w odlocie i wyposażonoby lotnisko w system ILS lub NDB. Odbudowanoby też bocznicę kolejową do portu celem szybkiego transportu pasażerów. Zwykle- to dopiero otwarcie połączenia kolejowego do portu pozwala szybciej i taniej ożywić dla ruchu  takie zapomniane porty lotnicze. W Olsztynie dopiero otwarcie połączenia kolejowego do portu trwale ożywiło to lotnisko, umożliwiając połączenia małymi samolotami o pojemności do 33 pasażerów. 

Także w Żaganiu pas startowy możnaby odtworzyć początkowo na mniejszej długości, odbudowę całej powierzchni pasa startowego rozkładając na wiele lat prac budowlanych.

Uruchomienie kolejnego lotniska z utwardzonym pasem startowym na terenie województwa lubuskiego powinno być priorytetem politycznym dla lokalnych polityków. Czy tak się stanie? Zobaczymy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads