Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

czwartek, 3 marca 2016

O połączenie kolejowe do portu lotniczego Zielona Góra

Port lotniczy przy granicy polsko- niemieckiej zupełnie już obumarł. O ile jeszcze we wrześniu obsłużył ok. 4,5 tys. pasażerów, to obecne statystyki wyglądają źle.





Abu uratować i naprawić port lotniczy- potrzebne jest połączenie transportu zbiorowego- kolei aglomeracyjnej. Budowa zaledwie ok. 1500- 2000 metrów torowiska umożliwiłaby połączenie terminalu portu lotniczego z siecią kolejową poprzez bocznicę firmy IG Polska sp. z o.o.

Pozwoliłoby to osiągnąć w tym porcie lotniczym przewozy takie jak być może w Szczecinie- Goleniowie czy Lublinie - Świdniku, dwóch mniejszych portach które ostatnio uzyskały połączenie kolejowe.

Także połączenie kolejowe do nowouruchamianego portu lotniczego w Olsztynie- Szymanach wiele zmienia- port przyciągnął już 2 połączenia lotnicze- jedno krajowe- do Krakowa, i jedno międzynarodowe- do Berlina.

Budowa odcinka 1500- 2000 metrów torowiska wraz z przystankiem kolejowym to być może jedyna szansa na ożywienie tego portu lotniczego. Należy się chwytać wszelkich metod ożywienia tego portu lotniczego. Budowa połączenia kolejowego jest jedną z takich metod.

Połączenie kolejowe mogłoby odmienić los zapomnianego portu- widma, latami na dnie rankingów ruchu pasażerksiego. Nawet, jak pokazuje przykład Olsztyna- Szyman, połączenie kolejowe dowożące pasażeró na loty krajowe są możliwe.

To samo jest możliwe w przypadku portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Niezelektryfikowaną bocznicę do portu lotnczego obsługiwałyby spalinowe wagony motorowe - szynobusy kursujące w relacji Gorzów Wielkopolski- Zielona Góra, i skłądy tej relacji mogłyby obsługiwać połączenia do przystanku Port Lotniczy Zielona Góra.

Innym możliwym połączeniem jest połączenie typu S-banh, Stadtschnellbahn w relacji Frankfurt nad Odrą HBf.- Port lotniczy Zielona Góra -Babimost. Gdyby bocznicę zelektryfikowano, możnaby tutaj przedłużyć część kursów Kolei Wielkopolskich kursujących w relacji Poznań Gł.- Zbąszynek.

Budowa odcinka torowiska do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost to niewielki koszt w stosunku do ilości subsydiów, publicznych dotacji przeznaczanych na ten port.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads