Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 5 lutego 2016

Wywiad z rzecznikiem PPL w sprawie portu lotniczego w Babimoście

Szanowny Panie, 
W dniu wczorajszym wybrałem się odwiedzić port lotniczy Zielona Góra, aby go opisać.

Jak ten port ma obsłużyć tanie linie, skoro na poczekalni dla pasażerów mieści się ich jedynie 60? Poczekalnia ma tylko 60 miejsc siedzących. Podobno planowano przebudowę terminalu nr 1, który jest własnością PPL. Kiedy to nastąpi? 

Co z przewozami cargo? Czy nie ma szansy na uruchomienie przewozów cargo z portu lotniczego Zielona Góra? Znajduje się tutaj terminal cargo, dość niewielki ale być może- wystarczający. Obecnie jest wykorzystywany na inne cele. 



Szanowny Panie Redaktorze
Jak już kilkakrotnie odpowiadałem, Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost jest wchodzącym w skład struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa Porty Lotnicze oddziałem terenowym, w związku z czym podmiotem zarządzającym lotniskiem w Babimoście jest PPL. Nasze przedsiębiorstwo w całości utrzymuje funkcjonowanie tego lotniska. Nie jest to forma dotowania portu, tylko pokrycie faktycznych kosztów jego działalności.

Niemożliwe jest nawet czasowe zniesienie stawek za korzystanie z portu lotniczego. Należy bowiem zauważyć, że działania takie mogłyby nosić znamiona niedozwolonej pomocy publicznej. Na atrakcyjność Portu Lotniczego dla przewoźników w głównej mierze ma wpływ potencjał (gospodarczy, turystyczny) regionu a nie infrastruktura jaką dysponuje lotnisko. Obecny poziom ruchu lotniczego obsługiwanego w Babimoście nie daje podstaw do podjęcia inicjatyw mających na celu jego rozbudowę. Działania takie mogłyby zostać uznane jako nieuzasadnione i niegospodarne. Istniejąca infrastruktura jest wystarczająca do obsługi ruchu istniejącego w Babimoście na obecnym poziomie.

Jak już wyjaśniałem – za promocję i rozwój ruchu na lotnisku w Babimoście odpowiada samorząd Województwa Lubuskiego. Do niego należy zatem zadanie pozyskiwania nowych przewoźników (w tym przewoźników cargo) i rozbudowywanie siatki połączeń. Wszelkie pytania w tej sprawie należy kierować zatem do marszałka województwa.

Pozdrawiam   


Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy 
Lotniska Chopina w Warszawie 
twitter: @Chopinairport

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads