Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 26 lutego 2016

Fatalne wieści dotyczące portu lotniczego Zielona Góra. Będzie znów najgorszym w kraju.

Wraz z ogłoszeniem 4 nowych kierunków lotów z portu lotniczego Radom i rozwojem portu lotniczego w Olsztynie, od kwietnia 2016 roku port lotniczy w Zielonej Górze będzie portem lotniczym z najmniejszą liczbą połączeń lotniczych w skali kraju. Port lotniczy w Zielonej Górze będzie dysponował jedną relacją, port w Olsztynie- Szymanach 2 relacjami, port lotniczy w Radomiu- 4 relacjami.



Najprawdopodobniej port lotniczy w Zielonej Górze znów spadnie na pozycję nagorszego portu lotniczego Polski pod względem liczby odprawianych pasażerów. Statystyki dla Olsztyna i Radomia wskazują na stały wzrost liczby pasażerów na jedno połączenie, pczy czym w Zielonej Górze w styczniu 2016 roku odnotowano tylko 6 pasażerów na jedną operację lotniczą.

To nie koniec hiobowych wieści. Pragnęliśmy zainteresowac lokalne władze koncepcją budowy 2 tysięcy metrów torowiska by połączyć istniejącą bocznicę kolejową przy porcie lotniczym z terminalem pasażerskim. Zarząd województwa nie był tym zainteresowany- wokół Zielonej Góry brak jest rozwiniętej sieci kolei pasażerskiej, pociągi kursują bardzo rzadko w krajowym porównaniu.

W efekcie do roku 2020 takie połączenie kolejowe do portu lotniczego Zielona Góra nie powstanie. Po prostu go nie zaplanowano. Tymczasem w Olsztynie takie połączenie w niektóre dni przewozi większość podróżnych korzystających z lotów.

W Zielonej Górze dojazd 33 km autobusem podmiejskim zajmuje godzinę. Nic nie wskazuje, by do roku 2020 cokolwiek miało się zmienić. Władze pozostają zupełnie głuche na argumenty. Niespecjalnie też odpowiadają na korespondencję w tej sprawie, chyba że udzielając odpowiedzi że połączenia takiego nie zaplanowano, mimo dekady starań o jego realizację.

Do roku 2020 port lotniczy w Zielonej Górze naprawdopodobniej pozostanie najgorszym portem lotniczym Polski, sytuującym się na samym końcu statystyk. Wszystko wskazuje na to że wkrótce prześcigną go dwa niedawno powstałe porty lotnicze.
AF 2016





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads