Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

sobota, 16 stycznia 2016

S-bahn project

S-bahn project

Nowa stacja kolejowa

Chcemy wielkiej inwestycji- dworca pasażerskiego z peronem halowym o nazwie: Zielona Góra Centralna, albo Zielona Góra Port Lotniczy, położonego bezpośrednio przy terminalach pasażerskich dworca lotniczego.

Duża inwestycja oznacza budowę nowego węzła kolejowego, który obsługiwałby także połączenia międzynarodowe. Duży przesiadkowy dworzec centralny, główny dworzec węzłowy całego regionu, zostałby zbudowany od nowa. Nowy węzeł kolejowy dla regionu zastąpiłby węzeł kolejowy w Zbąszynku. To tutaj kończyłyby bieg pociągi Kolei Wielkopolskich z Poznania, to tutaj rozpoczynałaby kursy nowa usługa przewozowa- podmiejska kolejka S-bahn Frankfurt (Oder), która uzupełniłaby brakującą lukę w przewozach transgranicznych.

Nowy dworzec centralny powstałby bezpośrednio przy porcie lotniczym lub w niewielkim oddaleniu. Stałby się głównym dworcem kolejowym regionu, z połączeniami do Frankfurtu nad Odrą, Poznania, Gorzowa, Zielonej Góry, Nowej Soli, Wolsztyna, Leszna.

Dzięki nowym łącznicom i odbudowie połączenia Babimost- Zbąszyń pociągi Berlin- Warszawa Express ominęłyby stację kolejową Zbąszynek w całości. Nowa stacja kolejowa przejęłaby funkcję Zbąszynka.





Zrealizujmy pomysł na system kolei podmiejskiej po polskiej części miasta Frakfurt nad Odrą. Powodem dla któego lokalny port lotniczy świeci pustką, jest także to że jest on słabo skomunikowany z Niemcami - całą wschodnią Brandenbugią. Być może ten port lepiej by się sprawdził jako port lotniczy dla 80-tysięcznej aglomeracji Frankfurtu nad Odrą i Słubic? 

Być może szansy na ożywienie tego portu lotniczego należy upatrywać w połączeniu kolejowym. Połączenie kolejowe mogłoby wyeliminiwać konieczność dopłat do obsługi chociażby lotów do Warszawy, a port mógłby zacząć się samodzielnie utrzymywać na rynku. 

Budowa połączenia kolei pasażerskiej do terminalu portu lotniczego wzorem Olsztyna- gdzie powstało dedykowane połączenie kolejowe do tamtejszego portu lotniczego to wg mnie szansa na przyciągnięcie lini lotniczych takich jak Sprintair. Linie te zaoferowały aż dwa kierunki lotów z tego nowego portu lotniczego. Połączenie kolejowe ma ruszyć w styczniu, wraz z pierwszymi lotami. 

Wzorem Olsztyna, gdzie w budowę całkowicie nowej linii zainwestowano masę środków, takie połączenie powinno powstać w Zielonej Górze. Obsługiwałoby połączenia kolejowe do Poznania, Frankfurtu nad Odrą, Gorzowa, Zielonej Góry. 


Istniejąca stacja kolejowa na lotnisku, które dzięki połączeniu kolejowemu zyskałoby pasażerów z kierunku Berlin - Frankfurt (Oder) 


Plany budowy 1500 metrów toru od terminalu na lotnisku 



Wraz z rozwojem systemów S-Bahn, możliwe jest, aby skrócić drogę dzięki odcinkowi nowego bocznego toru w Zbąszynku. Wtedy pociąg omija Zbąszynek i zniknie konieczność zmiany kierunku pociągu.


Brakujący element toru na szkicu:


Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

Szanowni Państwo,
Będzie wkrótce 40 lat od czasu, kiedy powstał plan lotniska między Berlinem i Poznaniem. Te plany zostały opracowane i zrealizowane w 1977 roku.



Jako ekonomista, widzę wielką szansę na pomysł, aby połączyć port lotniczy Berlin-Frankfurt (Oder), Berlin-Frankfurt (Oder) Lotnisko (Polski: Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost) do sieci kolejowych przewozów pasażerskich.

Myślę, że realizacja pomysłu spowoduje, że lotnisko pasażerskie pomiędzy Poznaniem a Berlinem przetrwa, jeśli sprawnie zainwestujemy pieniądze na podłączenie do sieci kolejowej.

Dwa nowe odcinki kolejowe są potrzebne- jeden do podłączenia linii z Frankfurt- Odrą do linii do Babimostu. Efekt tego łącznika to unikanie zmiany kierunku w Zbąszynku, i- kolejny krótkiodcinek toru jest potrzebny- jest to około 1500 metrów, aby połączyć lotnisko z miastem Frankfurt (Oder), za pomocą dedykowanego, specjalnego połączenia kolejowego S-Bahn Frankfurt (Oder).

Pociąg ruszy w Frankfurt (Oder), zatrzymując się w Słubicach, Kunowicach, Rzepinie, Torzymiu, Toporowie, Świebodzinie, na stacji Babimost, docierając do lotniska Berlin - Frankfurt / Port Lotniczy Zielona Góra. Czas podróży powinien wynosić około 40-50 minut. System S-Bahn można wprowadzić do obsługi linii do lotniska natychmiast, budując peron końcowy w porozumieniu z właścicielem terenu, firmą IG Polska.



Dear Ladies and Gentlemen,
There soon will be 40 years since the plans for the airport between Berlin and Poznań were formulated and realised.

As economist, I see a great opportunity in the idea to connect the Flughafen Berlin- Frankfurt (Oder) Berlin- Frankfurt (Oder) Airport (Polish: Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost) to the passenger rail network.

I think that the airport between Poznań and Berlin will survive, if we invest lots of money into connecting it to the rail network.

Two new rail sections are needen- one to connect the line from Frankfurt- Oder to the line to Babimost- avoiding the change of direction at Zbąszynek, and- another short 1500 meter track is needed to connect the airport with Frankfurt (Oder), using a dedicated service, the S-Bahn Frankfurt (Oder).

The train would start in Frankfurt (Oder), stopping at Słubice, Kunowice, Rzepin, Torzym, Toporów, Świebodzin, Babimost, Airport Berlin - Frankfurt/Port Lotniczy Zielona Góra. The journey time should be about 40-50 minutes.

W niemieckim / W niemieckim

Sehr geehrte Damen und Herren,

Ich moechte einen S-Bahnsystem fuer Frankfurt (Oder) vorschlagen. Es wurde nur eine S-Bahnlinie S1 bedient, die die Stadt Frankfurt Oder mit Flughafen Berlin (Frankfurt (Oder) verbinden wuerde. Das Flughafen befindet sich an der polnischen Seite der Grenze. 
Webseite des Flughafens: http://www.airportberlinfrankfurt.eu/

Reisezeit wird am Anfang 50 minuten betragen. Die Verbindung wird am folgenden Bahnhoefen halten:
Startbahnhof: Frankfurt (Oder), mit Halten an: Słubice, Kunowice, Rzepin, Torzym, Toporów, Świebodzin, Zbąszynek, Babimost, Airport Berlin - Frankfurt/Port Lotniczy Zielona Góra.

Es fehlt nur ein kuerzer Teil der Gleise- ganze 1500 meter, zum Terminal des Flughafens. Wir schlagen vor, dass die Stadt Franfurt (Oder) ueberzeugt die polnische Marschallamt der Voivodschaft Lubuskie, damit so ein Verbindungsgleis endlich entsteht. 

Mit Fertigstellung der kuerzen Strecke (1500 meter Neugleis) koennten die Zuege der Frankfurter S-bahn die erste Strecke bedienen. Es ist moeglich, die Strecke mit Dieselfahrzeugen zu bedienen. Am Anfang nur zwei - drei Verbindungen pro Tag sind denkbar. Der Betreiber koennte die polnische Gesellschaft Przewozy Regionalne die Verbindung durchfuehren.


Existierender Bahnhof am Flughafen Berlin - Frankfurt (Oder) 


Plaene fuer den Neubau der 1500 Meter des Neugleises zum Flughafenterminal



Mit der Entwicklung der S-bahnsystems es ist moeglich, die Strecke weiter zu verkuerzen indem die neue Umgehungsgleis von Zbąszynek entstehen wuerde. Dann wuerde der Halt in Zbąszynek und Halt zum Wechsel der Richtung des Zuges wegfallen.


Die fehlende Stuck des Gleises auf der Skizze:


-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

Szanowni Państwo,

Chciałbym aby powstał podmiejski system kolejowy do obsługi portu Frankfurt (Oder). Byłaby to tylko jedna linia S-Bahn S1, łącząca miasto Frankfurt nad Odrą z lotniskaiem Berlin Frankfurt  (Oder). Lotnisko znajduje się po polskiej stronie granicy. 

Czas podróży będzie wynosił 50 minut na początku obsługi, z czasem zniży się do 40, a może nawet 35 minut. Połączenie będzie się zatrzymywać na następujących stacjach:
Zaczyna na stacji: Frankfurt (Oder), z przystankami w: Słubice, Kunowice, Rzepin, Torzym, Toporów, Świebodzin, Zbąszynek, Babimost, lotnisko Berlin - Frankfurt / Port Lotniczy Zielona Góra.

Brakuje tylko krótszej części torowiska- całe 1500 metrów, do terminalu lotniska. Proponujemy, że miasto Franfurt (Oder), przekona polski Urząd Marszałkowski w województwie lubuskim, tak aby brakujący odcinek toru w końcu powstał. 




Istniejąca stacja kolejowa na lotnisku Berlin - Frankfurt (Oder) 


Plany budowy 1500 metrów toru od terminalu na lotnisku 



Wraz z rozwojem systemów S-Bahn, możliwe jest, aby skrócić drogę dzięki odcinkowi nowego bocznego toru w Zbąszynku. Wtedy pociąg omija Zbąszynek i zniknie konieczność zmiany kierunku pociągu.


Brakujący element toru na szkicu:


Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads