Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

sobota, 5 września 2015

Nowa hala na zdjęciach

I dwa zdjęcia z zeszłego tygodnia, hala w całej okazałości



wg skyscrapercity
Quote:
Ponad 840 razy mniejszy pod względem ruchu port Zielona Góra – Babimost to dla odmiany niechciane dziecko PPL. Przez to najmniejsze cywilne lotnisko w Polsce, które musi sobie szukać miejsca między Poznaniem i Berlinem, w 2014 r. przewinęło się zaledwie 12 tys. pasażerów. Lotnisko ma tylko jedno stałe połączenie dziennie: z Warszawą. Jest ono obsługiwane przez linię SprintAir. Średnie napełnienie tych samolotów to kilkanaście osób.




PPL co roku dokładał do tego interesu po 4 mln zł – aż do teraz. Samorząd województwa lubuskiego dostał ultimatum: albo weźmie na siebie całość kosztów, albo PPL pozostawi lotnisko marszałkowi.

– Deficyt w działalności portu Babimost co roku jest pokrywany z zysków Lotniska Chopina. Dążymy do tego, żeby Zielona Góra przestała być dla nas obciążeniem finansowym. Nowa strategia przedsiębiorstwa zakłada, że angażujemy się tylko w te przedsięwzięcia, które mają szanse być rentowne – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik PPL.

>>> Czytaj też: LOT ma możnego sponsora. Twórca Wizz Aira oferuje setki mln złotych

Zielona Góra to teraz kukułcze jajo na lotniskowej mapie Polski. Nowa umowa na zarządzanie jest już negocjowana. – Zarządzanie portem ma przejąć spółka powołana przez województwo lubuskie. Samorząd stoi na stanowisku, że koszty należy rozłożyć na jej udziałowców – mówi Grzegorz Grzywacz, wicedyrektor Biura Projektów Własnych w lubuskim Urzędzie Marszałkowskim. A w sprawie pozyskania udziałowców prowadzone są rozmowy z gminami przyległymi do lotniska oraz z podmiotami prywatnymi. Na razie wiadomo jedno: samorząd nie chce brać na siebie całego obciążenia. Wystąpił do ministra infrastruktury z wnioskiem o objęcie funkcji zarządcy tzw. umową użyteczności publicznej. To oznaczałoby dopłaty z budżetu państwa do deficytowych połączeń.

Na razie Babimost szykuje się na spektakularne, ale chwilowe, wzrosty. Od 20 września do 20 października, kiedy w Poznaniu ruszy remont pasa, Zielona Góra przejmie większość połączeń czarterowych. Powstaje nowa hala przylotów, która ma być uruchomiona za tydzień i umożliwić obsługę czterokrotnie większej liczby podróżnych. Jak się dowiedzieliśmy, port ma niedługo przetestować jeden z niemieckich tanich przewoźników. – To będzie pierwsza próba zwiększonej wydajności. Rozmawiamy z tanimi przewoźnikami, biurami podróży i touroperatorami o rozpoczęciu operacji od 2016 r. Naszym atutem jest cena – jesteśmy znacznie tańsi od Berlina i Poznania – twierdzi Maciej Król, prezes spółki Lotnisko Zielona Góra – Babimost.
http://forsal.pl/artykuly/888752,cza...trzymywac.html

Kulawa sprawa...
Skarb Państwa sprzedał "prywatnemu" bocznicę i teren wokół ?!? 
No i co teraz będzie ?? 
Naprawdę nie było ratunku/potrzeby/wizji na wykorzystanie bocznicy: przedłużenie, odnowienie, skomunikowanie z terminalem, utworzeniem połączenia kolejowego, pasażerskiego ?
Autor strony ma rację:gdzie indziej buduje się, tak - buduje się połączenia kolejowe do lotnisk, wydaje miliony, gdy w Babimoście likwiduje się majątek, pozbywa lotnisko majątku, który wpływa na jego atrakcyjność inwestycyjną i komunikacyjną;dlaczego w Babimoście odcina się (przepraszam za ostrość słów...) przyszłość ?


Zgoda - zgoda.

Ja chciałbym uwypuklić ten szczegół, iż w Babimoście był tor, bocznica, najazdy, zwrotnice, magazyny, drogi utwardzone:
- to wszystko było !

Problemem - w przypadku podjęcia decyzji o połączeniu kolejowym do portu - było ustalenie, jak duża jest skala inwestycji:
a) czy przedłużamy tor z bocznicy o 2 km do terminala
b) czy budujemy drogę dojazdową z bocznicy do terminala, na której odbywa się transfer pasażerów do terminala z wykorzystaniem lotniskowej komunikacji autobusowej (jak na rasowych dużych lotniskach...  zresztą)

A tu tymczasem - piszecie - tory rozebranozniszczono - nad tym ubolewam, bo nie rozumiem takiego hulaszczego, absurdalnego gospodarowania majątkiem wspólnym, tu w Polsce, naszym - ukochanym kraju
wg  http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=287703&page=68



źródło: https://www.facebook.com/16244785379...type=1&theater

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads