Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 14 sierpnia 2015

PPL zadeklaowało chęć wyjścia z roli zarządcy portu lotniczego Zielona Góra z końcem 2016 r

PPL zadeklaowało chęć wyjścia z roli zarządcy portu lotniczego Zielona Góra z końcem 2016 r. Jaka jest opinia UMWL? Port nie jest przystosowany nawet do obsługi tanich linii lotniczych- brakuje sprzętu handlingowego etc. 

W obecnym terminalu użytkowanym przez PPL nie dokonano stosownych zmian mających do dostosować do roli terminalu dla pasażerów odlatujących, nie ma też informacji o dokonywaniu takich zmian.  Powstaje terminal dla pasażeów przylatujących, a w starym terminalu brak jest jakichkolwiek prac mających go przystosować do oprawy tanich linii czy czarterów. Jak sądzę, możliwich do rozlokowania jest tu co najmniej kilka stanowisk odpraw. Czy PPL w ogóle kiedykolwiek zainwestuje swoje środki w ten lokalny port lotniczy, nawet "na odchodne"? PPL mogłoby przynajmniej dostosować stary terminal tak by zmaksymalizować jego przepustowość do odprawy 2 samolotów tanich linii jednocześnie.

PPL nie udało się samodzielnie przyciągnąć ani jednego przewoźnika, choć port lotniczy mógłby zmienić nazwę na Airport "Berlin Frankfurt- Oder" i obsługiować także ruch tanich linii dla Berlina. Przy terminalu znajduje się nieczynna bocznica kolejowa łącząca się poprzez węzeł w Zbąszynku z linią kolei Warszawa- Poznań- Berlin. 

Tymczasem rzecznik PPL odpowiada że jest to deyzcja polityczna , a o zmianienazwy  portu powinni zadecydować inni. Nie wiadomo więc, kto mógłby podjąć - chyba kluczową dla przyszłości portu- decyzje o zmianie jego nazwy. Napisałem list z propozycją dla władz miasta Frakfurt nad Odrą, aby rozważyli możliwość wejścia do spółki zarządzającej tym portem lotniczym. 
Co UMWL sądzi o pomyśle zmiany nazyw portu na bardziej prespektywiczną? 

 Do linii lotniczych wystosowaliśmy kwestionariusz dot. zmiany nazwy portu lotniczego w Zielonej Górze. Odnoszę wrażenie że port "lepiej sprzedawałby się", gdyby np. nosił nazwę Berlin- Frankfurt nad Odrą. Kto odpowiada a wdrożenie takiej zmiany nazwy portu?  Czy może to zrobić sam marszałek województwa?

Port w Zielonej Górze działa od 1977 roku, wtgenerował przez ten okres jakieś 400 mln PLN strat. Nie mogąc obłsugiwać tanich linii lotniczych, obsługuje dwa loty dziennie w relacji do i z Warszawy.

Oto fragment kwestionariusza jaki rozesłaliśmy liniom lotniczym:

Please answer the question, which name suits best for the new airport:

[  ]  Berlin Brandenburg Ost

[  ]  Berlin - Frankfurt (Oder)

[  ]  Berlin - Zielona Góra

[  ]  Berlin Poland International

[  ]  Berlin Wielkopolska

[  ]  Berlin Lubuskie

[  ]  Zielona Góra Babimost (current name)

[  ]  Gorzów- Leszno- Zielona Góra

[  ]  Berlin- Poznań

[  ]  other proposal __________________________

Please answer, if the rail station at the airport should be reopened if new airlines would serve the airport

yes [  ]

no  [  ] 

Thank You. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads