Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 14 sierpnia 2015

Odpowiedzi PPL na pytania o port lotniczy

Z tego co ustaliłem: lotnisko powstało w 1945 roku na potrzeby Armii Czerwonej, od 1977 realizowano loty krajowe, sporadycznie: międzynarodowe, za okres 1977- 2015 dotacje wyniosły ok. 470 mln PLN. Czy PPL nie odnosi wrażenia że po dostosowaniu portu do obsługi tzw. tanich linii dotacje byłyby mniejsze? Przypomnę że jest to jedyny port w kraju bez tanich linii. Ma on najmniejsze przewozy i bardzo złe wskaźniki po okresie zarządu przez PPL.
Co mnie interesuje: zważywszy że jest to jedyny polski port bez tanich linii lotniczych, jakie braki są w wyposażeniu, które utrudniają obsługę tzw. tanich linii (samolotów klasy c)? Do kiedy te braki mają zniknąć i czy znikną? 

Jakie jest stanowisko PPL odnośnie doposażenia portu lotniczego w niezbędne wyposażenie? Co z używanego sprzętu z portu Warszawa Okęcie PPL przekazał do tego lokalnego portu lotniczego? 

Wszystko co miałem do przekazania w sprawie portu Zielona Góra Babimost, m.in. na temat zmiany nazwy, uruchomienia połączenia kolejowego, inwestycji w terminal – już panu przekazałem we wcześniejszej mailach.

W odpowiedzi na ostatnie pytanie uprzejmie wyjaśniam, że Porty Lotnicze nie dysponują sprzętem handlingowym, który mogłyby przekazać na potrzeby lotniska w Babimoście, ponieważ nie prowadzą takiej działalności. W najbliższym czasie w Warszawie odbędzie się spotkanie z udziałem przedstawicieli lotnisk w: Babimoście, Poznaniu oraz Warszawie z udziałem przedstawicieli firm handlingowych, poświęcone organizacji pracy portu w Babimoście w czasie zamknięcia lotniska w Poznaniu i przeniesienia do Zielonej Góry części operacji lotniczych. Wówczas zapadną decyzję o tym jaki sprzęt jest niezbędny i w jaki sposób zostanie zabezpieczone operacyjne funkcjonowanie lotniska przy spodziewanym zwiększonym ruchu. Obecnie takich decyzji nie ma.

Pozdrawiam


Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy 
Lotniska Chopina w Warszawie 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads