Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 14 sierpnia 2015

Odpowiedź w sprawie spółki zarządzającej portem lotniczym



Zgadzamy się z Panem, że z końcem roku 2015 kończy się umowa z przewoźnikiem lotniczym SprintAir S.A.
Nie możemy się jednak zgodzić z Pana zarzutem na temat rozmów samorządu z przewoźnikami lotniczymi. Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że władze samorządowe nie starają się pozyskać przewoźników lotniczych?
W sprawie zadań spółki „Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o. w Zielonej Górze” uprzejmie prosimy kontaktować się ze spółką „Lotnisko”. Jest ona samodzielnym podmiotem gospodarczym i chętnie odpowie na Pana pytania.
Czy słusznym jest Pana twierdzenie, że nowo otwarte porty lotnicze mają większe sukcesy niż port lotniczy Zielona Góra/Babimost? Prosimy o  podanie nazw tych portów.
Port lotniczy Radom nie odnotował jeszcze spektakularnego sukcesu, jakim jest start i lądowanie samolotu regularnego przewoźnika lotniczego. Proszę wziąć pod uwagę środki finansowe jakie poniósł port lotniczy Radom i porównać je do nakładów jakie zostały poniesione w porcie lotniczym Zielona Góra/Babimost.
Port lotniczy Zielona Góra/ Babimost jest zarządzany przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. Porozumienie pomiędzy Województwem Lubuskim a PPL mówi o inwestycjach, jakie należy wykonać aby dostosować port do spełnienia warunków bezpieczeństwa wymaganych przez ULC i ICAO. Gotowość portu do obsługi odpowiedniej liczby pasażerów rozpocznie się w okresie jesiennym 2015 r. po zrealizowaniu ostatniego zadania związanego z budową hali kontroli przylotów. W tej chwili w IEG nie ma możliwości bezpiecznego odprawienia, w odlocie i przylocie samolotu kodu C. Od jesieni zeszłego roku działa ILS, który warunkował pozyskanie przewoźników lotniczych.
W związku z tym, że Województwo Lubuskie otrzymało lotnisko od Skarbu Państwa w darowiźnie w roku 2010 i nie posiadamy pełnej wiedzy na temat rozmów zarządzającego lotniskiem przed tym rokiem, będziemy wdzięczni za udostępnienie skanu zapytania jakie przesłał Pan do Ryanair, i odpowiedzi jaką Pan uzyskał. Na tej podstawie będziemy mogli poprosić PPL o ustosunkowanie się do tych pism.


Pozdrawiam,

Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

Inne odpowiedzi
1)       Najbliższe plany województwa lubuskiego :
·         Sformułowanie nowej umowy partnerskiej pomiędzy województwem lubuskim a PPL jako zarządzającym portem lotniczym Zielona Góra/Babimost.
·         Rozmowy z przewoźnikami lotniczymi w sprawie połączeń lotniczych z lotniska
Zielona Góra/Babimost przy wsparciu zarządzającego portem (PPL).
·         Rozmowy z touroperatorami i przewoźnikami charterowymi.
2)       Na pytanie o ile tańsze byłyby bilety lotnicze gdyby połączenia odbywały się z Babimostu do portu w Modlinie należy zadać sobie pytanie ile osób chciałoby z takiego połączenia skorzystać. Czy czas połączenia zrekompensuje cena?
3)       Czy możliwe jest też próbne uruchomienie takich połączeń?
Nie ma możliwości uruchomienia próbnego połączenia z lotniska Zielona Góra/Babimost do portu lotniczego Modlin.
4)       Czy możliwe jest wyczarterowanie większego samolotu i zaoferowanie niższych cen połączeń?
Województwo Lubuskie nie rozpatruje takiej możliwości. Przewoźnik charterowy nie może obsługiwać regularnych połączeń. Na taką okoliczność musi uzyskać zgodę ULC i wtedy to połączenie nie jest już charterowe.
5)       Czy możliwe jest uruchomienie bazy takiego samolotu w Zielonej Górze?
Województwo Lubuskie rozmawiając z przewoźnikami proponuje założenie bazy na lotnisku Zielona Góra/Babimost.
6)       Czy możliwa jest rozbudowa siatki połączeń o kolejne kierunki?
Tak, istnieje możliwość rozbudowy siatki połączeń o kolejne kierunki. Prowadzone są rozmowy z przewoźnikami.
7)       Jakie są Państwa opinie na temat wprowadzenia połączenia kolejowego do portu lotniczego w Zielonej Górze- Babimoście?
Do portu lotniczego nie ma połączenia kolejowego i Województwo Lubuskie nie planuje budowy linii kolejowej do portu w Babimoście.
8)       Ilu pasażerów korzysta z dojazdu do samolotów - autobusem? Ile tych biletów się sprzedaje?  Jakie są możliwości dodania połączenia autobusowego do pobliskiej stacji kolejowej w ofercie sprzedaży? Być może zainteresowało to by pasażerów?
W sprawie korzystania z autobusu dowożącego pasażerów do portu lotniczego proszę zwrócić się do przewoźnika. Województwo Lubuskie nie prowadzi takiej statystyki.
9)       Czy nie sądzą Państwo że port lotniczy w Babimoście powinien być także obsługiwany przez zwykłą komunikację publiczną- na tej trasie kursują liczni inni przewoźnicy prywatni. 
Kiedy możemy liczyć na taką ofertę do Warszawy jak na trasie do z Warszawy do Rzeszowa?
Organizacja przystanków lub dworców kolejowych oraz autobusowych leży w gestii przewoźników a nie zarządzającego portem lotniczym lub samorządu terytorialnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads