Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

środa, 19 sierpnia 2015

Korespondencja z UMWL w sprawie zmiany nazwy portu lotniczego

Odpowiedzi:
"Proponuje Pan również zmianę nazwy portu lotniczego na Airport „Berlin Frankfurt-  Oder”. W oznaczeniu międzynarodowym ICAO jest to EPZG (Europa Polska Zielona Góra). Jest to regionalny port lotniczy województwa lubuskiego i tak też jest  utożsamiamy. Proszę nie porównywać lotnisk w Hahn czy Brukseli do naszego lotniska, bo to inne realia finansowe i infrastrukturalne."

Szanowna Pani, 
Port w Hahn jest właśnie bardzo dobrym przykładem ponieważ przed zmianą nazwy obsługiwał tak mały ruch jak port w Zielonej Górze. Nazwę zmieniano aż 2-krotnie. 

Zmiana nazwy lotniska w Hahn i wyniki ekonomiczne

Rok Pasażerowie Operacji lotniczych
2014 2447140 19103
2013 2667529 25065
2012 2791195 30015
2011 2894109 32923
2010 3463571 37081
2009 3743281 38970
2008 3909862 40586
2007 3955661 40980
2006 3525359 39610
2005 3001898 37283
2004 2744550 31484
2003 2407911 31092 ------------------------------> Rok zmiany nazwy
2002 1451530 25564
2001 438486 22912
2000 380281 23332
1999 140706 19632
1998 32040 10064
1997 19026 7440

Cały tekst: http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,18480436,fularz-lotnisko-w-babimoscie-z-nazwa-berlin-franfurt-oder.html#ixzz3hx71bDL6


Nikt nie zmieniał oznaczeń ICAO i IATA ponieważ nie jest to wymagane do zmiany nazwy handlowej portu. Także zmiana handlowa nie oznacza zmiany nazwy prawnej spółki zarządzającej portem. 
Istnieje model biznesowy o nazwie "low cost airport" - możnaby to przetłumaczyć jako "port tanich linii", w ramach którego zmienia sie nazwe portu na który chcemy przyciagnąc przewoźników niskokosztowych, na nazwę najbliższej wielkiej aglomeracji w pobliżu. Nie oznacza to zmian nazw IATA czy ICAO. Pozostaja one bez zmian. Zmieniana jest nazwa która jest wyświetlana w systemach informacji pasażerskiej na lotniskach, zmieniana jest nazwa handlowa na stronie internetowej czy na fasadzie budynku, ale nazw prawnych czy kodów IATA/ ICAO nie trzeba zmieniać. Zmiana następuje na wniosek do prezesa ULC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads