Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

piątek, 14 sierpnia 2015

Fragment dyskusji z forum internetowego Skyscrapercity n/t port lotniczego Babimost.

Przysyłam fragment dyskusji z forum internetowego Skyscrapercity n/t port lotniczego Babimost. 


- czy w strategii (jakiejkolwiek... ) lotniska/urzędu jest wykorzystanie bocznicy kolejowej, faktu, że lotnisko Babimost ma na wyciągnięcie ręki połączenie z główną magistralą kolejową i świetne skomunikowanie z głównymi szlakami kolejowym w Polsce ??


 Originally Posted by haczet View Post
w strategi BYŁO napisane że trzeba inwestować w kolej, ale jak pisze kysiek666 bocznicy już nie ma.
Co "BYŁO", dlaczego ma być tylko "BYŁO" ??

Tzw. warunki miejscowe, forma zagospodarowania i urządzenia techniczne lotniska pozwalają na odtworzenie, przebudowanie, usprawnienie opcjonalnie zabudowanej w infrastrukturze lotniska bocznicy kolejowej.
Dlaczego coś co w Babimoście było ma zostać uznane za "zbytek", "fanaberię" czy "wysokokosztową inwestycję" ?
W przeciwieństwie do Babimostu - inne lotniska muszą dobudowywać połączenia kolejowe - a u nas ono było/jest.

W czasie remontu stacji kolejowej w Babimoście chyba odcięto tor lotniskowy - czy doprawdy aż tyle inwestycji wymagałoby odtworzenie dwóch zwrotnic i 50m toru ?

Czy znasz jakieś inne przeszkody, braki techniczne w odbudowie połączenia kolejowego lotniska ?

tomno ta bocznica została rozebrana chyba w całości, także nie chodziłoby o odbudowę rozjazdów na stacji Babimost, a o kilka km torów i innej infrastruktury. Z drugiej strony z Zielonej Góry jeździ połączenie PKS na lotnisko i nigdy nie widziałem w tym autobusie powalającej frekwencji. Dlatego mały jest sens odbudowywania tej bocznicy, bo skoro autobusem nie jeździ zbyt wiele podróżnych to i koleją za wiele nie pojedzie.

I to co napisał Falubaz może być fajnym podsumowaniem tematu, jak z Babimostu zaczną latać pasażerowie i będzie więcej połączeń to wtedy można myśleć o odbudowie toru (ważne tylko, żeby w tym miejscu nic nie wybudowano) i można myśleć o połączeniach kolejowych na lotnisko. Na dzisiaj jest połączenie autobusowe i kto nie może dojechać własnym transportem może z niego korzystać.


"Informacja z Biura Prasowego

Wyjaśniamy, że tor kolejowy odchodzący ze stacji Babimost w kierunku lotniska nie jest linią kolejową
w sensie prowadzenia ruchu pociągów. Jest to natomiast bocznica kolejowa służąca niegdyś wojsku do
transportu towarów (paliwa) na lotnisko. Tor ten nigdy nie był doprowadzony do terminala
pasażerskiego.
Bocznica kolejowa nie jest własnością województwa, a do niedawna była zarządzana przez Agencję
Mienia Wojskowego, która w imieniu Skarbu Państwa sprzedała bocznicę wraz z infrastrukturą
towarzysząca prywatnemu inwestorowi."

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads