Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

środa, 1 lipca 2015

Pytania w sprawie portu lotniczego


 

 
Nasze pytania do lokalnych władz
Planujemy, aby wzorem innych portów lotniczych- port lotniczy w Babimoście k. Zielonej Góry uzyskał połączenie kolei pasażerskiej do terminalu pasażerskiego portu. 

Pytanie:
Czy PKP PLK jest zainteresowane udostępnieniem swojego fragmentu torowisk do przeprowadzenia inwestycji? Czy spółka IG Polska lub PKP PLK byłaby zainteresowana budową połączenia w zamian za stałe opłaty od Urzędu Marszałkowskiego (np. opłaty za udostępnienie torowiska dla przewozów pasażerskich?)

Jaki jest stan bocznicy do portu lotniczego? Dokąd aktualnie dochodzi torowisko kolejowe? Czy rozebrano jakieś odcinki torowisk? Czy można otrzymać mapę,  z zaznaczeniem jakie odcinki torów zdemontowano? 

Jakie są szanse przedłużenia istniejącej linii kolejowej pod terminal pasażerski portu lotniczego i czy możliwa jest tam budowa przystanku pasażerskiego? Chodzi o przedłużenie istniejącej bocznicy do terminalu pasażerskiego. Jaki może być orientacyjny koszt budowy 1,5 km nowego torowiska? 


Mam nadzieję że UM popiera ideę połączenia kolejowego do terminala pasażerskiego portu lotniczego. Do tej pory takie połączenia powstały w kilku miastach. W Zielonej Górze/ Babimoście nie ma takiej decyzji, ale na razie tylko opisujemy wszystkie szczegóły takiej inwestycji. 

Właśnie w Zielonej Górze- Babimoście rozpoczęto budowę Terminala nr 2. Planujemy, aby w pobliżu powstał przystanek dla autobusów szynowych. Zwykle połączenie szynowe- kolei pasażerskiej- uruchamia się przed otwarciem portu dla czarterów i tanich linii (przykłady: Lublin, Olsztyn- Szymany). Wg mnie- połączenie kolejowe do terminalu powinno powstawać już obecnie, zwłaszcza że początkowo korzystać z niego będą głównie mieszkańcy miejscowości Nowe Kramsko, a nie - pasażerowie samolotów, których - jak szacuję- początkowo będzie niewielu.

Schemat połączenia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads