Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

niedziela, 22 lutego 2015

Przystanek kolejowy przy porcie lotniczym

Opisujemy postępy przy budowie airport linku do portów lotniczych w Polsce- opisywałem połączenie lotnicze koleją do portu lotniczego w Babimoście koło Zielonej Góry. Pytałem urzędników, czy jest planowane wznowienie ruchu kolejowego- linią do terminala pasażerskiego?




Odpowiadając na e-maila z dnia 29.06.2012r. uprzejmie informuję, że projekt modernizacji linii nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk nie przewiduje budowy dodatkowego przystanku kolejowego. Remont infrastruktury kolejowej jest projektem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, który z uwagi na regionalny charakter inwestycji uzyskał dofinansowanie z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Budowa nowego przystanku kolejowego wymaga projektu budowlanego z uwzględnieniem najnowszych standardów obsługi podróżnych, zatem z pewnością nie wystarczy przełożenie starych progów peronowych ze zlikwidowanych przystanków. Ponadto decyzja dotycząca przyszłej obsługi portu lotniczego transportem kolejowym powinna zostać poprzedzona dodatkową analizą, która wykaże optymalne usytuowanie przystanku.


z Departamentu Gospodarki i Infrastruktury, 

Interesuję sie ekonomiką transportu i zaproponowałem wykorzystanie bocznicy kolejowej do portu lotniczego w Zielonej Górze- Babimoście, i urządzenie tam stacji kolei . Gdy próbowałem ustalić los bocznicy prowadzącej od linii do portu lotniczego pod sam terminal pasażerski lub w jego pobliże, okazuje się, że bardzo niedawno podjęto decyzję o demontażu torowiska na tym odcinku.

Jest to bardzo dziwna decyzja. Kto ją podejmuje? Czy są to osoby z Urzędu Marszałkowskiego? Jak to możliwe, że na lotnisku w Zielonej Górze likwidowane jest połączenie kolejowe do terminalu pasażerskiego, skoro w równie małych portach lotniczych: w Szczecinie i przede wszystkim w Szczytnie- Szymanach koło Olsztyna, owe połączenia kolejowe do portu są uznawane za kluczowy element który ma zadecydować o ich gospodarczym powodzeniu? Jak wytłumaczyć owe zestawienie- w dwóch przypadkach połączenia są budowane- w przypadku Ziel. Góry- jest ono likwidowane.

To marnotrawienie kapitału finansowego w woj. lubuskim w odniesieniu do likwidacji odcinka torowiska do terminalu portu lotniczego. Jakiś czas temu- wielokrotnie- proponowałem reaktywację tego połączenia- wzorem Olsztyna czy Szczecina- Goleniowa, nie wspominając o większych portach lotniczych, dla których tego typu połączenia są standardem.

Załączam opis połączeń kolejowych do portu lotniczego Goleniów.

Mamy wiadomość dla Pasażerów. Zapewne ucieszy naszych klientów  wieczornych rejsów z Dublina, Liverpoolu, Warszawy oraz Stavanger.
Od 27 kwietnia 2014 wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów z naszego lotniska.
O godzinie 22:50 odjeżdża pociąg do Szczecina Głównego przez Szczecin Dąbie, gdzie można przesiąść się na inne połączenia np. do Stargardu Szczecińskiego.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony z nowym rozkładem, jak również do sprawdzenia www.pkp.pl
przewozy.jpg
Informacja z Biura Prasowego

Wyjaśniamy, że tor kolejowy odchodzący ze stacji Babimost w kierunku lotniska nie jest linią kolejową
w sensie prowadzenia ruchu pociągów. Jest to natomiast bocznica kolejowa służąca niegdyś wojsku do
transportu towarów (paliwa) na lotnisko. Tor ten nigdy nie był doprowadzony do terminala
pasażerskiego.
Bocznica kolejowa nie jest własnością województwa, a do niedawna była zarządzana przez Agencję
Mienia Wojskowego, która w imieniu Skarbu Państwa sprzedała bocznicę wraz z infrastrukturą
towarzysząca prywatnemu inwestorowi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads