Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

środa, 30 maja 2012

10 lat montowania ILS-u, dekada tworzenia spółki zarządzającej...


Mija kilkanaście lat odkąd w porcie lotniczym zamierza się zainstalować system naprowadzania samolotów ILS- ile lat zajęła ta procedura? Ponad dekadę mówi się o stworzeniu spółki samorządowej zarządzającej portem, tymczasem terminal dworca jest nadal państwowy. Nie obsługuje lotów poza biznesowymi, dotowanymi kwotami rzędu 60- 800 PLN na pasażera.

Jako ekonomiści próbowaliśmy tą sytuację zmienić. Nawet 8 lat temu znalazłem przewoźnika- tanie linie Ryanair, wówczas zainteresowane tym portem, komentujące wielkość portu i względną przepastność terminala, nijak niewykorzystanego, także po dziś dzień... Co za problem dostawić tam 3 stanowiska odpraw by osiągnąć odpowiednią przepustowość? Jak widać problem, skoro po dekadzie naszych starań terminal portu jest nadal upaństwowiony, jako jedyny (sic!) w Polsce.

Odnoszę wrażenie że nic się nie zmienia w sprawie tutejszego portu lotniczego. W wykazach prac na Euro 2012 mogę przeczytać iż wykonano ogrodzenie lotniska i wartownię Straży Ochrony Lotniska. Pięknie, przynajmniej lądujące samoloty nie zderzą się z zabłąkanymi zwierzętami. Ale to niemal nic, drastycznie mało, zwłaszcza że wkrótce pod bokiem rusza transkontynentalny port BBI, połączony szybką koleją m.in. z Frankfurtem nad Odrą.

Coś jest zepsute w całej strukturze która doprowadziła do takiego stanu rzeczy, jak mniemam. W dotowanie portu wpakowano kilkakrotnie więcej pieniędzy niż w zadbanie o to, by był on w stanie działać bez dotacji i wyjść na prostą. Inne samorządy mogą- nieco jednak lepiej- zreformować koleje (Dolny Śląsk, Kujawsko- Pomorskie) czy zadbać o porty lotnicze (to port w Ziel. Górze jest absolutnym ewenementem w statystykach ruchu w skali kraju, zajmując ostatnią pozycję). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads