Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

środa, 2 lutego 2011

W sprawie portu lotniczego: okres zarządu PPL był tragedią

Od czasu wyborów parlamentarnych w 2005 roku i objęcia rządów przez PiS a potem PO nie uległa żadnym zmianom tragiczna sytuacja transportu lotniczego w woj. Lubuskim.


Na terenie tego województwa znajduje się ostatni regionalny port lotniczy, który do bardzo niedawna był portem państwowym zarządzanym przez Polskie Porty Lotnicze przedsiębiorstwo państwowe. Jest to największą tragedią tego portu, nic bowiem gorszego nie mogło go spotkać, jak tak długi okres zarządu PPL. Taki port kosztuje około 220 mln w kosztach budowy, niemniej tutejszy port, mimo że praktycznie gotowy do przyjmowania ruchu lotniczego, nie posiada urządzenia nawigacyjnego ILS kosztującego wraz z montażem ok. 950 tys. euro. Wówczas mógłby mieć takie samo wyposażenie jak pozostałe porty lotnicze w Polce i rozwijać się na tym rosnącym rynku.

Wszystko w tej sprawie zamarło, od 2-3 lat lat nie ma jakichkolwiek zmian w sprawach tego portu, poza zmianą własnościową (komunalizacja). Ratunkiem dla tego portu, który jako jedyny w kraju nie obsługuje połączeń międzynarodowych mimo istniejącego popytu w tym regionie (wobec czego ponad 0,5 mln pasażerów odlatuje z sąsiedniego portu Schoenefeld po niemieckiej stronie granicy) wydawała się zmiana właściciela. Ale i to niewiele zmieniło.

Wszak chętnych do nabycia naszego lotniska było już wielu, inwestorzy z USA czy też samorząd lokalny który chce je przekształcić w dochodowy port lotniczy. Agencja Mienia Wojskowego, która podlega Ministerstwu Obrony Narodowej, żądała od lokalnych samorządów pieniędzy za te lotniska, mimo że są one obiektami zbudowanymi za pieniądze podatników. Dlaczego przekazano infrastrukturę transportową, a taką bez wątpienia jest lotnisko, jakiejś państwowej agencji, której jedynym efektem działania jest to że tego typu lotniska regionalne (oprócz Zielonej Góry ten sam los dotknął lotniska w Szymanach pod Olsztynem) nie działają? Przecież żaden samorząd nie zapłaci jeszcze raz milionów za lotniska zbudowane z publicznych pieniędzy bowiem wszystkie one wymagają kilkumilionowych nakładów na doprowadzenie ich do stanu użyteczności przez np. samoloty tanich linii. Okres PPL-u był okresem bardzo złym w historii tego portu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads