Zaabonuj przez email

Tłumacz/ Translate

Reklama

Wykup reklamę: zielonogorska @wieczorna.pl

Statytyki portu

Statystyki ruchu Statystyki ruchu
Rok Pasażerowie Cargo Operacje lotnicze
1999 198 0 100
2000 207 0 36
2001 5624 0 615
2002 7598 0 681
2003 7813 0 1237
2004 3949 0 400
2005 427 0 163
2006 8316 0 1107
2007 6739 0 714
2008 5237 0 614
2009 2955 3,9[1] 642
2010 3637 5,2[1] 668
2011 6940 1,5[1] 328
Cargo: podano w tonach. dla porównania: w I kw. 2012 r. na porównywalnym wielkością rzeszowskim lotnisku Jasionka obsłużono 109 tys. pasażerów. Statystyki ruchu (2011) dla Rzeszowa Jasionki: Liczba pasażerów 491 325 Liczba operacji 12 357 źródło: http://www.rzeszowairport.pl/strona/89/ruch_pasazerski.html

mainpageads

dailyvideo

środa, 2 lutego 2011

Czy dotowanie lotów do Warszawy było ekonomicznie uzasadnione?

Na forum dyskusyjnym Gazety Wyborczej internauci w poście na temat portu lotniczego w Zielonej Górze w kontekście planów lokalizacji bazy linii Ryanair, przeliczyli liczbę miejsc oferowanych przez tą linię w przeliczeniu na żądane subwencje,i doszli do wniosku że za połączenie do Warszawy oferowane przez LOT samorząd płaci kilkakrotnie więcej w przeliczeniu na jedno miejsce (ok. 180 PLN) niż płaciłby w wypadku gdyby samoloty latały do Wlk. Brytanii (ok. 2 euro za miejsce). Koszt sprowadzenia linii Ryanair szacowano na ok. 150 tys. euro (ok. 580 tys. PLN) rocznie, natomiast koszt subwencjonowania linii LOT oszacowano na 1,8 mln PLN rocznie. Zauważono że loty do Londynu byłyby w tej samej rozpiętości cen co loty do Warszawy mimo różnych dystansów dzielących nasz port od obu tych miast. Krytykę zakończono stwierdzeniem iż stało się tak dlatego iż regionalne władze nie latają do Londynu, lecz do Warszawy.[1]

Na forum Radia Zachód w 2012 roku internauci publikowali następujące wyliczenia: "W 2010 r Urząd Marszałkowski dopłacał do połączenia 1.400 000,- zł. Miasto 400,- tys. zł rocznie. Stąd ceny biletów wynosiły od 350,- zł do 490,- zł.. W 2010r. Urząd dopłaca do biletów 8.700 000,-zł Miasto 2.000 000,-. Cena biletu 149,- zł. Wzrost pasażerów".

Inne obliczenia: "w 2010 r. dopłata łączna 1 mln 800 tys. dała 3 tys. pasażerów. Dopłata do jednego pasażera – 600 zł. W 2011 r. dopłata łączna 10 mln 700 tys. dała 12 tys. pasażerów. Dopłata do jednego pasażera – 890 zł.[2]




wg
[1]
Forum GW, dostęp 26.01.2006, por. http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=73&w=35463064&v=2&s=0
[2]
http://www.zachod.pl/2012/04/ppl-bedzie-inwestowac-w-rozwoj-lotniska-w-babimoscie/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć

narrowsidebarads